Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler

Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler
Şefin Tarifleri

Translate

Bu Blogda Ara

25 Şubat 2017 Cumartesi

EKŞİ MAYA YAPIMI VE EKŞİ MAYALI EKMEK

Ekşi mayanın hazırlanması gayet kolay.Sadece biraz uzun zamanda oluyor.ekşi mayayı annemden öğrendiğimden beri kaç kez yaptım hatırlamıyorum.Bolca yapıp dilimliyorum.dondurucuya atıp,ihtiyacım kadarını çıkararak kullanıyorum.Eğer genzinizde çocukluğunuzdan kalan bir köy ekmeği kokusu varsa,işte bu ekmek o kokuyu  ve lezzeti size yeniden yaşatacak.Ayrıca meşhur vakfı kebir ekmeğide bildiğim kadarıyla  ekşi maya ile yapılıyor…
MALZEMELER
1 su bardağı çok ekşi yoğun ayran
Tam buğday unu(ağartılmamış)un
 tuz
YAPILIŞI
İyice ekşimiş olan ayranınızla içine bir fiske tuz atarak krep hamuru kıvamında bir hamur yapın.
ağzını strech filmle kapatıp ılık bir yere koyun.
Duruma göre 6 saatten 12 saate kadar uzayabilen bir mayalanma süreci olur.
Hamurun üzeri delik delik olmuşsa maya hazır demektir.
Bu kez asıl hamura geçiyoruz
.Bunun için istediğiniz miktarda unu yoğurma kabına alın.Üzerine ekşi mayayı,kafi miktarda tuzu ve ılık suyu ilave ederek ele yapışacak kıvamda yumuşak bir hamur yoğurun.Üzerini iyice örtüp sıcak olmasını sağlayın.En çok 6 saate kadar hamurunuz mayalanacaktır. Tekrar yoğurup Yağlayıp unladığınız pişirme kalıplarınıza alın.Kalıplarda hamur iki katına çıkana kadar bekletin.Ve 175 ila 200 derece arasındaki bir ısıda ekmeğinizi pişirin. Hamurunuzdan yumurta büyüklüğünde bir parça alıp,unlayarak bir kaba koyun ve dolaba kaldırın .bunu bir dahaki ekmek yapacağınız zaman hamurun içine katın ve yeniden maya olarak kullanın.Defalarca bu şekilde yapabilirsiniz.
Değişik ekşi mayalı ekmek yapımlarına İşte ekşi mayalı köy ekmeğinin yapılışı bu kadar kolay…
Ayrıca ek bir bilgi:
EKŞİMİŞ YOĞURDU NASIL DEĞERLENDİREBİLİRİZ?
Ben yoğurdum yenmeyecek kadar ekşimişse,Bir süzeğin içine koyup bir gün bekletiyorum ve suyunun süzülmesini sağlıyorum.Daha sonra tekrar sulandırıp,ayran yaparak kullanıyorum.Çok fazla olmamak kaydıyla
poğaçalarada kullanabilirsiniz…En önemliside kestirip çökelek yapabilirsiniz

Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler Diyet & Diyet Yemekleri & Besinler Vejetaryen Mutfağı *Evinizle ilgili Pratik Bilgiler*EKŞİ MAYA, YAPIMI , EKŞİ MAYALI EKMEK,evde ekmek yapımı,evde ekmek nasıl yapılır*

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler Diyet & Diyet Yemekleri & Besinler Vejetaryen Mutfağı