Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler

Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler
Şefin Tarifleri

Translate

Bu Blogda Ara

6 Ağustos 2016 Cumartesi

Katmer

Tel Tel Yumuşacık Katmer
Malzemeler
1 bardak ılık süt
1, 5 çay kaşığı tuz
Bir çay kaşığı kuru maya
Un
İçi için
İki kaşık dolusu tereyağ (eritilmiş)
İki kaşık sıvı yağ
Üzeri için
Tereyağ
Hazırlanışı Bugün yaptım bu tarifi. 😋Çok araştırdım Nasıl yaparım diye sert olmayan tel tel olan bir katmer istiyordum. Genelde su kullanılmış ben süt ile yaptım ve az maya kullandım. Bu daha yumuşak yaptı. Ve katmerleri pişerken yağlamadım pişince yağladım böyle daha yumuşak ve lezzetli oldu. Buyrun tarife. 😊 Un hariç hepsi karıştırılır. Sonra yavaş yavaş un eklenir ele yapışmayacak yumuşak bir hamur elde edelim.Bu hamuru iki bölelim. Bezelerden biri alınır yufka büyüklüğünde unlayarak açılır.Daha sonra kaşık ile tereyağ sıvı yağ karışımından 4- 5 kaşık gezdirilir fırça ile her yere sürülür yufkanın. Yufka enine ikiye kesilir. Böylelikle yarım daireler oluşur. Bunları rulo yapıp içine kıvıralım fotoğraftaki gibi Tek yufkadan iki tane 2 bezemiz vardı toplamda 4 tane katmer oluyor bu malzeme ile.Kıvrılan katmerler üzeri örtülüp bir saat buzdolabında bekletilir. (Yağın donması için)Bir saat sonra her katmer çok az un serpilip merdane ile tabak büyüklüğünde açılır.Kızgın tavada arkalı önlü kızartılır. Tavadan alınca üzeri tereyağ ile yağlanır. Katmerlerimiz hazır afiyet şifa olsun.

Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler Diyet & Diyet Yemekleri & Besinler Vejetaryen Mutfağı *Evinizle ilgili Pratik Bilgiler**

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler Diyet & Diyet Yemekleri & Besinler Vejetaryen Mutfağı