Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler

Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler
Şefin Tarifleri

Translate

Bu Blogda Ara

7 Temmuz 2014 Pazartesi

Hünkarbeğendi nasıl yapılır ?



 1. Adım
Soğanları doğrayın
Soğanları soyun. Küp şeklinde doğradıktan sonra iyice kıyın.
2. Adım
Etleri kavurun
Tencerede ayçiçek yağını kızdırın. Etleri yağa atıp pembeleşinceye kadar kavurun ve başka bir kaba alın
3. Adım
Soğanları kavurun
Etleri kavurduğunuz tencereye soğanları koyup pembeleşinceye kadar kavurun.

4. Adım
Etleri ekleyin
Etleri ve 2 bardak suyu tencereye ekleyin. Kapağını kapatıp kısık ateşte, yaklaşık 1 saat pişmeye bırakın.
5. Adım
Patlıcanları közleyin
Patlıcanların
sap kısımlarını soyun. Patlamaması ve içinin kolay pişmesi için
üzerinde delikler açın ve ocağın üzerinde közleyin.
İPUCU
Patlıcanları fırında da közleyebilirsiniz.
6. Adım
Patlıcanları soyun
Bir
kaba yarım limon sıkıp bir miktar su ile karıştırın. Patlıcanları ikiye
kesin. Bıçak ve kaşık yardımı ile içlerini kabuklarından ayırın.
Ayırdığınız parçaları, beyazlaşmaları için limonlu suya koyup 20 dakika
bekletin.
7. Adım
Sütü kaynatın
Tencereye sütü koyup kaynatın ve soğumasını bekleyin.
8. Adım
Beğendiyi hazırlayın
Tereyağını
eritin. Unu koyup 1-2 dakika hafif ateşte karıştırın ve suyunu
süzdüğünüz patlıcanları ilave edin. Üzerine sütü ekleyip karıştırın.
Tuzunu ve karabiberini de koyduktan sonra koyu bir bulamaç halini
alıncaya dek karıştırmaya devam edin. Rendelenmiş kaşarı da ekleyip
karıştırın ve kaşarlar eridikten sonra beğendiyi ateşten alın.
9. Adım
Etleri ateşten alın
Etlerin pişip pişmediğini kontrol edin ve ocaktan alın.
10. Adım
Servis edin
Beğendiyi tabağa alıp ortasını açın. Etleri ortasına koyarak servis edin.
Afiyet olsun.

Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler Diyet & Diyet Yemekleri & Besinler Vejetaryen Mutfağı*Evinizle ilgili Pratik Bilgiler**

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yemek - Mutfak - Pratik Bilgiler Diyet & Diyet Yemekleri & Besinler Vejetaryen Mutfağı